WarThunder

Tytuł: War Thunder
Przedmiot: Historia
Ilość jednostek lekcyjnych: dowolna
Zgodność z PP: średnia
Optymalny przedział wiekowy:13+

Grę możemy stosować w ramach godzin pozalekcyjnych.

Opis: War Thunder jest symulatorem samolotu i czołgu. Gracz wciela się w pilota lub czołgistę z lat 30tych, 40tych i 50tych. Program świetnie odzwierciedla zachowanie maszyn w boju. Mnogość scenariuszy historycznych oraz alternatywnych daje możliwość spotkania się typów uzbrojenia, którego w rzeczywistości historycznej nie miało prawa być. Gra zawiera tryby gry w których możemy wpłynąć na realizm zachowania samolotu/czołgu od prostej symulacji po totalnie realistyczne zachowanie.

Walory edukacyjne: War Thunder odpowiada na potrzeby PP na poziomie liceum jednak najbardziej sprawdza się w pracy nad projektem*. Świetnie odnajduje się w trakcie zajęć pozalekcyjnych i dodatkowych gdzie pasjonaci IIwś mogą znaleźć swoją przestrzeń. Gra znacząco rozbudza pasję wojskowości i militariów. Uczniowie w szybkim tempie poznają dane techniczne pojazdów. Często sięgają po biografie słynnych pilotów/czołgistów i zyskują wiedzę już z akademickiego poziomu. War Thunder z łatwością może być użyty w e-gamingu. Jest darmowy i posiada łatwe ustawienia turniejowe więc pasjonaci militariów cały rok mogą mieć przyjemność ze spędzania czasu w szkole po lekcjach. U uczniów grających w War Thunder poprawia się znacząco zakres percepcji wzrokowej motoryka reakcji na szybkie bodźce

Gamifikacja: War Thunder jest grą dynamiczną z wieloma statystykami, sama też obfituje w odznaczenia więc nauczyciel ma ułatwione zadanie co do rankingu, odznaczeń oraz nagród.

Przykład: Przed rozpoczęciem gry warto jest przeprowadzić zajęcia o poruszanym wątku w grze. Powiedzmy mamy okres wojny domowej w Hiszpanii. Wtedy opowiadamy o maszynach z tego okresu, charakterze wojny, udziale polaków itd. Zwracamy uwagę aby maszyny naszych uczniów były z danego okresu z historii i frakcji (odznaczenia poszczególnych wojsk pancernych i powietrznych są ogólnie dostępne). Warto jest zadbać o historycznie adekwatny aspekt wizualny- to znacznie poprawia realizm gry oraz przyjemność z niej płynącą (np.: czołg z różowym jednorożcem na wieżyczce nie wpływa pozytywnie na przyjemność rozgrywki u graczy, którzy dbają o historyzm). Pojazdami porusza się bardzo intuicyjnie więc specjalnych problemów z instruktażem młodych pilotów/czołgistów nie powinno być. Często się zdarza, że wielu uczniów zna tę grę i świetnie sobie radzą oraz mają swój profil dlatego warto jest założyć profile szkolne, czyste, bez profitów. Hasła zaś powinien znać nauczyciel aby nasze pociechy nie dopuszczały się tzw: „skillowania” na tych kontach poza szkołą (jednak wszystko tak naprawdę zależy od kreatywności nauczyciela więc ostatecznie to on ustala zasady).

Linki:

Oficjalna strona gry

Recenzja gry-online.pl