Game Based Learning dla początkujących, czyli jak zacząć?

Dlaczego gry planszowe i komputerowe w polskich szkołach bardzo rzadko są wykorzystywane? Powodów jest wiele: brak infrastruktury bądź finansów, nieliczna kadra mająca umiejętność wykorzystania dzisiejszych zasobów z grami, tak samo nieliczna grupa szkoleniowców w tej dziedzinie, niski poziom szkoleń itd.

Jak ominąć te przeszkody zamiast z nimi walczyć?

Właśnie dlatego powstał ten portal. Znajdziesz tu rozwiązania, które można zastosować bardzo prosto.

Czy każdy nauczyciel może stosować GBL?

Tak każdy nauczyciel może uczyć lub wspomagać nauczanie tą metodą. Nie trzeba być znawcą gier żeby wspomagać swój przedmiot, a przy tym świetnie się bawić. Wystarczy mieć w sobie chęć na zmiany, potrzebę rozwoju i pasję do nauczania młodzieży.

Jak zacząć ?

Jeśli nie mamy doświadczenia z grami komputerowymi i nie za bardzo lubimy komputer możemy swobodnie użyć gier planszowych . Jedną z największych ich baz posiada sklep rebel.pl . Zaczynamy od jednego egzemplarza, kupujemy i gramy. Warto jest zwrócić uwagę na gry, które posiadają możliwość jak największej liczby graczy gdyż każdy stół będziemy musieli na zajęciach moderować. Zanim wprowadzimy grę na lekcję warto zagrać z rodziną bądź przyjaciółmi. Poznajemy mechanikę i system gry. Myślimy nad scenariuszem lekcji, celami jakie chcemy osiągnąć w odniesieniu do PP oraz formę sprawdzenia nabytej wiedzy i umiejętności. Jednak apelujemy o unikanie formy testowej bądź ograniczenie jej do minimum (na zasadzie zaznajomienia i z tą metodą). Pytania otwarte, grafiki, analiza statystyczna znacznie lepiej się odnajdzie.

Jak rozpocząć GBL „digital”?

Głównymi bazami gier są Steam i Origin oraz popularne przeglądarki. Każda gra zaopatrzona jest w masę recenzji i opinii. Z reguły też każdy większy tytuł posiada swoją stronę, funpage więc pole do weryfikacji jest dosyć duże. Rozpoczynamy jak z grą planszową. Ważne jest aby gra posiadała dobrze rozwiniętą opcję multiplayer – daje to możliwość skupienia uczniów w jednej rozgrywce, której zalet nie trzeba wymieniać. Musimy także wiedzieć jaką infrastrukturę technologiczną ma nasza szkoła, tak aby wymagania gry odpowiadały jej możliwościom ( parametry komputerów i internet). Ilość komputerów powinna odpowiadać ilości uczniów w klasie, patrzenie przez ramie nie sprawia tak naprawdę przyjemności i patrzącemu i grającemu. Pierwszy egzemplarz idzie do nas. Z reguły już rodzina i przyjaciele nie są potrzebni ale zawsze można też ich wciągnąć. Poznajemy system, myślimy o scenariuszach, bądź kontaktujemy się GameBasedLearning.edu.pl i wspólnie tworzymy rozwiązania. Co do formy sprawdzenia nabytej wiedzy i umiejętności- tak jak poprzednim pytaniu- test do minimum.

Co jeśli mam tysiące innych pytań związanych z grami, ich filozofią i ich użyciem?

Na stronie znajduje się zakładka kontaktowa, jest też forum oraz Facebook. Żadnego pytania nie pozostawimy bez odpowiedzi.