Witaj! Rejestracja

Forum to jest miejscem wolnej wymiany myśli w celu polepszenia jakości polskiej edukacji oraz połączenia procesu uczenia się z grami.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koszty
#1
Jakie mogą być koszty wprowadzenia gier w nauczaniu?
Odpowiedz
#2
(17-08-2016, 07:30 AM)Ula napisał(a): Jakie mogą być koszty wprowadzenia gier w nauczaniu?

Pytanie dosyć szerokie  Smile jednak postaram się skutecznie odpowiedzieć. 


   Z pewnością musimy znac mozliwości naszej placówki. W ten aspekt wchodzi infrastruktura elektroniczna czyli komputery, ich ilość i co najwazniejsze parametry. Bardzo ważne są możliwości internetu jeśli chcemy rozpocząć zabawę z e-gamingiem. Da się oczywiście ominąc internet lub jego brak ale stanowczo nam to ogranicza możliwości. Mozna tez zastosować gry planszowe i książkowe ( te ostatnie natomiast są jednak już skomplikowaną bajką w warunkach polskiej szkoły  Sad  ) Warto też współpracowac z innymi nauczycielami, połączyć siły  Wink . Chodzi tez o aspekt finansowy. Każdy z nauczycieli co roku ma przydzielone jakieś finanse na pomoce dydaktyczne, chyba naprawde jednostkowym przypadkiem jest ich totalny brak. Współpraca w zamówieniu gier/programów daje po prostu szersze możliwości.
   Wracając do kosztów. Jak w każdym sklepie i przy zakupach - możemy wydać 500zł i 500000zł. Teraz pozwolę sobie zadac pytanie - to uściśli odpowiedź i skonkretyzuje ją. Ile powiedzmy mogłaby Pani wydać, jaki przedmiot i jaka infrastruktura szkoły ( ogólnie, mniej więcej )?
"Bawimy się i wiemy, że się bawimy, a więc jesteśmy czymś więcej niż jedynie rozumnymi istotami, ponieważ zabawa nie jest rozumna"

Johan Huizinga
Odpowiedz
#3
Budżet to 300-500zł. Przedmiot to przyroda. Mamy do dyspozycji 10 średniowiecznych komputerów, a w klasie ponad 20 uczniów. Dodatkowo dyrekcja ogranicza dostęp do komputerów jedynie do lekcji informatyki, bo boi się o uszkodzenie sprzętu.
Odpowiedz
#4
(18-08-2016, 08:43 AM)Ula napisał(a): Budżet to 300-500zł. Przedmiot to przyroda. Mamy do dyspozycji 10 średniowiecznych komputerów, a w klasie ponad 20 uczniów. Dodatkowo dyrekcja ogranicza dostęp do komputerów jedynie do lekcji informatyki, bo boi się o uszkodzenie sprzętu.

Czyli rozumiem, że chce Pani wykorzystać komputery, a przynajmniej jest częściowa możliwosć. Jest także opcja z grami planszowymi i mozliwośc stworzenia gier z dziećmi . jednak ważne pytanie i informacja   Wink ? Jaki jest przedział wiekowy dzieci i jaka szkoła tzn. podstawowa, gimnazjum czy wyżej ?

PS. Problem do rozwiązania  Cool
"Bawimy się i wiemy, że się bawimy, a więc jesteśmy czymś więcej niż jedynie rozumnymi istotami, ponieważ zabawa nie jest rozumna"

Johan Huizinga
Odpowiedz
#5
Pierwsza klasa podstawówki. Będę jednak wdzięczna też za jakieś wskazówki dla gimnazjum oraz liceum - z biologii.
Odpowiedz
#6
(21-08-2016, 08:45 AM)Ula napisał(a): Pierwsza klasa podstawówki. Będę jednak wdzięczna też za jakieś wskazówki dla gimnazjum oraz liceum - z biologii.

 Z pewnością można spróbowac zagrac z dziećmi w SPORE, na każdym poziomie. W grze będziemy mieli rozwiązany problem ewolucji, mnogości rozwiązań świecie natury. Można spokojnie równolegle tłumaczyć takie aspekty jak: funkcja aparatu mowy, rola takich rozwiązań jak skrzydła, odnóża, prosta postawa itd itp. Gra nie jest najnowsza więc średni komputer powinien dać radę. Jesli komputerów byłoby za mało można spróbowac z dwójką dzieci na jednym komputerze. Tutaj trzeba pomyślę o dodatkowej formie aktywności, czyli np zrobienie plansz dla kazdej dwójki, gdzie będa malowy/rysowały/opisywały/wklejały/paćkały  Big Grin .
  Przy braku opcji komputerowej można spróbowac "Poznaję człowieka", "Poznaję zwierzęta" - zestawy edukacyjne dla dzieci- gra, ksiązka.  "Cardline dinozaury" i " Cardlineziwerzęta" - poznajemy gatunki, epoki w dziejach ziemi, ich wagę, wielkość itd. No i oczywiście " Było sobie życie"  Smile  , tego chyba opisywac nie trzeba. 

Na początku polecam sprawdzenie tych tytułów lub im pochodnych.
"Bawimy się i wiemy, że się bawimy, a więc jesteśmy czymś więcej niż jedynie rozumnymi istotami, ponieważ zabawa nie jest rozumna"

Johan Huizinga
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości